lørdag 9. juli 2011

Mitt aller første blogg-innlegg ;-D JIPPIII




Endelig er jeg igang som blogger!! HURRAAAA!!!


Hvor mange timer jeg har brukt på å klikke rundt i den fantastisk flotte og inspirerende blogg-verdenen har jeg ingen anelse om. Men til tider har det vært en liten besettelse :-D Og nå har jeg spart opp mot nok til å prøve meg på en egen blogg... Litt skummelt og veldig gøy!!


Skummelt fordi det er jo så utrolig mange flotte blogger der ute, men siden vi ufattelig nok ble plukket ut som en av ti finalister i Boligpluss din konkurranse om "Norges vakreste hjem" ga det den siste dæsjen av mot til å lage egen blogg. Så nå må skriving, klipping og liming i gode gamle husboka vår vike for pc`n. Husboka startet jeg på i 2004 da vi gikk igang med renoveringen av det ene gårdshuset på Liebråten Gård. Den har vært et oppslagsverk, inspirasjonskilde, dagbok og huskeliste og vært vår "Lille Bibel" disse 7 årene. Det er viktig å klare å holde tråden gjennom såpass lang tid og klare å holde fast på det vi vil ha fra vi begynte.


Liebråten Gård er min manns odelsgård som ligger midt i Lierdalen. Gården het tidligere Opsahl Gård og går tilbake til 1880. Gården har i flere generasjoner drevet Bo-& Omsorgshjem for psykiatri, og min mann og jeg har fortsatt denne tradisjonen, men har idag kun to beboere. Christians bestefar drev i betydelig større målestokk, og beboerne deltok da i alle arbeidsoppgavene på gården. De hadde fe og gris og dyrket grønnsaker og i 1952 ble det satt opp et eget hus for beboerne. Dette huset er det vi i 2004 startet å renovere, og det er dette prosjektet bloggen min vil handle om.






Håper dere vil like bloggen min :-)









1 kommentar:

Jorunns Fredfylte Boble sa...

Det tror jeg må være en av de vakreste dørene jeg har sett, de små glassrutene gjorde virkelig hele døren. Og en nydelig blåfarge også :)

Populære innlegg