fredag 13. januar 2012

Fillern...

... der var overføringskabelen forsvunnet.... igjen... Skal kjøpe ny i morgen, så skal dere få se bilde etter siste tids prosjekt. Nemlig støping i kjelleren. Christian og jeg lurte lenge på om vi skulle prøve oss på å avrette et gulv i kjelleren selv. Har hatt fagfolk til å ta de andre gulvene nede, men jeg hadde såååå lyst å prøve selv og jeg var sikker på at dette skulle vi klare fint selv. Jeg skulle på aftenvakt på torsdag, og dagen før gjorde vi ting klart. Og etter at ungene var levert i barnehagen hoppet vi i arbeidstøyet og gjorde oss klare. Snakk om å legge forholdene til rette, hi hi... Ingen tid å miste når det er hurtigtørkende støp!! Så alt var klart. Vi satte ut målepinner. Vatret og målte og klippet de til i riktig høyde. Gulvet så ut som havoverflaten i liten storm, så det var opp og ned i alle retninger. Så dette kunne bare bli bedre tenkte jeg ;-D Vi målte opp riktig vann-mengde og satte en strek rundt hele bøtta. Hadde to høye støpekar og drill med en slags blandevisp. Denne skulle jeg kjøre mens Christian skulle løpe frem og tilbake og helle på støypen. Vi hadde 25 sekker av 20 kilo, og dette tørket sååå fort. Gangbart etter 3 timer... Så vi måtte jobbe fort for å slippe kanter og bølger.
Fra vi startet til vi var ferdig tok det 1 time og 20 minutter, og jeg stod i 90 grader hele tiden. Var temmelig snål i ryggen etterpå, og det samme var min kjære som bar disse tunge spanna med 25 kilo... Men herremoses, det var jo kjempegøy for det ble så veldig bra resultat. Jeg SKAL finne overføringskabelen i morgen, og da kommer bildet av hvordan jeg så ut da støpingen var over ;-)

Ha en fin kveld og helg

Linnesen

2 kommentarer:

Åshild i bestemors hage sa...

Dette er jeg spent på. Jeg har så lyst til å rette av gulvene i kjelleren og så male dem. Håper du finner kabelen så bilder og detaljforklaring kommer snart.

Linnesen sa...

Hei Åshild. Jeg skal ta mer detaljbilder når rommene er ferdige, men jeg lover at det ser ut til å bli skikkelig fint, og veldig strøkent og lett å holde rent. Skal komme tilbake med bilder og info om produkter etc snart :-) Klem

Populære innlegg