søndag 4. september 2011

Regn regn regn regn...

... og vi har leid gravemaskin denne helga...

Som hver gang når vi leier enten lift eller gravemaskin ;-D Vi må jo bare le av det. Vi fant ut at dette er den sjette gangen vi leier og regnet øser ned... Kanskje fordi vi er en tanke spontane, og da får været bare bli som det blir. Mannen kaver ute i gjørma i gummibuksa si, og jeg er inne med ungene. En særs opplagt en og ei syk og medtatt frøken... Stakkar Jenny, har jo akkurat vært syk, også går hun over ende igjen... så da ble det som skulle være en koselig ute-helg tok i går ettermiddag en ny vending. Loppemarkedet dro vi på, jeg og ungene. Men kom ti minutter etter åpning og med to unger på slep, så ble det dårlig med loppe-kupp for min del. Ble noen barnebøker og et par skøyter til Jenny, og jeg fikk en søt liten kaffe-kjele til 20 kroner ;-)



Men minstegutt har hatt en super-bra helg, storøyd har han både sett på og vært med i gravemaskinen og durer og roper på pappa konstant ;-D Utrolig sjarmerende og komisk hvordan denne gravemaskinen tydeligvis appelerte veldig sterkt til denne lille mannen:-D Planen var å planere plenen der hvor varmesløyfene ble gravd ned i fjor, plante noen busker, flytte noen busker, lage ny uteplass til bestefar og lage plass der søppeldunkene skal stå. Alt er blitt gjort utenom plantingen av min endelig innkjøpte Magnolia-tre (Hurraaaaaa) siden vi ikke er heeeelt sikre på plasseringen. Må tenke litt til først :-D


Ha en fin søndag kveld alla i hopa :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror det er helt normalt, for sånn har jeg også hatt det de siste 3 åra (eller kanskje det bare er distriktet vi bor i?).
De to helgene jeg leide graver ifjor sommer, var de to helgene det regna desidert mest på hele sommer'n. Og med blåleiregrunn, var jo det veldig festlig... En 10-15cm tjukk leireklump under hver støvel, og det sies at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlig klær, det tror jeg ingenting på...

Trøsten er at det blir bra til slutt :)

SiriH

Populære innlegg