lørdag 14. januar 2012

NIB-utfordring i januar

... litt usikker om jeg skal kaste meg ut i disse månedlige utfordringene. Føler meg ikke helt god nok hverken til fotograferingen eller stylingen, men her er et heller så puslete bidrag... Har ikke reist veldig veldig mye, men må si at selve det å reise er jo deilig uansett reisemål igrunn. Eller er dette sånn det har blitt etter vi fikk barn, kanskje?! Det faktum (iallefall for oss) at det er så himla godt med sånne små pauser når vi får barnepass og reiser, så spiller det ikke så stor rolle lenger hvor. Føler meg som en delfin som er oppe å trekker luft, liksom :-D og da er det ikke så mye tid å kikke på omgivelsene, bare det å nyte ny frisk luft ;-D Men, turen vi hadde til Frankrike, paris, var jo fantastisk, og jeg drømmer ofte og mye om å reise tilbake og få mulighet til å besøke disse flotte loppemarkedene deres, og forhåpentligvis finne en nydelig kirkestake som jeg har drømt om i flere år. Det hadde vært stas.
En av koffertene er nye, mens den øverste er svigermor sin gamle fra da hun  som ungdom reiste til england for å jobbe på en kostskole der. Helt alene, og ganske uvanlig på den tiden. Tenker ofte på at hun må ha vært en modig dame når jeg ser på denne kofferten. Den lysegrønne kisten tilhørte en av beboerne som bodde i Bo- og Omsorgshjemmet her da Christian var liten. Alt han eide hadde han i denne kista, og da han døde ble den satt på låven. Siden har den stått der, og jeg synes det er veldig vemodig å tenke på disse karenes skjebne når jeg ser denne kisten. I dag er den fylt med mine fremtidige syprosjekter, og det er ikke få :-)
Teppet i forkant er et sengeteppe fra Egypt som jeg fikk av foreldrene mine da de var i Egypt for å feire sitt sølvbryllup. Fine farger og et mønster som er passe diskre, siden jeg ennå ikke har tatt denne kehlim-trenden helt til mitt hjertet... Om det nå kan kalles kehlim dette teppet her da... He he... litt på kanten igrunn.

Så da slenger jeg inn bidraget mitt, og håper noen har lyst å kikke innom meg.

Med hilsen Linnesen

1 kommentar:

ANETTESHUS.COM sa...

Herlige reiseminner og sjarmerende gamle kofferter!!

For en kjempe-fin blogg du har - og for en drøm av et hus!! Her kommer jeg innom igjen:)

Fortsatt fin helg!

KLEM KLEM
ANETTE

Populære innlegg