søndag 20. mai 2012

17.mai er vi så glad i !!!

Siden jeg jobbet natt til 17.mai og mine to kjære søstre jobbet dagen 17.mai fant vi ut at vi skulle slå oss sammen og spise middag og kake her på Liebråten. Været var meldt bare sånn halvveis, og da jeg stod opp etter noen timer på øyet, regnet det ute. Ungene, særlig Jenny, var såååå klar for at besøket snart skulle komme. Og vi hadde det så utrolig koselig!!! Og av alle ting så kom solen som bare det når vi satt inne og spiste. Så da var det å komme seg i utetøyet etterpå, og la Georg og hønene få gress mellom "tærne". Georg tør opp veldig om dagen, han blir stadig mer sosial og kontaktsøkende mot oss, og i går ruslet han en del inne også. Men herreguuuud som han spiser gress!!! Blir liksom aldri mett, og vi må begrense han. Det er han dypt uenig i, og blir super-sur når jeg sier at han må inn. Ikke engang rosin får han inn, så da må jeg bære han. Dette er meget upopulært, og han hyyyyyyyyler, men like blid med en gang han kommer ned på gulvet igjen ;-) Ikke langsint, nei!
 Mamma, hvor lenge er det til Amalie, Mathilde, Alma og Oscar kommer nååååå da?!? Jenny, nå er det to minutter siden du spurte sist. Da er det litt mindre enn to timer til...
 Vi droppet bunad og kjørte en mer avslappet 17.mai stil :-) Er nok siste gangen på mange mange år at det kan la seg gjennomføre!
 Smell-vakker!!

 Åh, idyll for meg!!!

 Lykkelige høner på evig jakt etter spirer, meitemark og annet snacks

 Georg har blitt familiens selvsagte midpunkt, og det er jo ikke så rart. Noe mer sjarmerende vesen skal man lete lenge etter. Må le når jeg snur meg fra kjøkkenet og ser ut i stua og der går en svart liten gris og grynter :-)


Ha en fortryllende dag!! Vi skal ut og jobbe videre med inngjerdingen av frukthagen.

Linnesen

2 kommentarer:

MittLilleHjerte sa...

Hei, så ut tul at dere hadde en koselig 17.mai!
Fine bilder:)
Ha en fin søndag!
Klem

A-H sa...

Hei!!Så artig med en liten gris, går den helt fritt??

Kjempefin lekekjellerstue dere har laget, tenker jeg er gull verdt:)

Ha en god uke:)

Klem A-H

Populære innlegg