tirsdag 11. september 2012

Bergene Holm og strikkedillaaaaaa

På fredag fikk jeg en hyggelig mail fra Bergene Holm som hadde lyst til å lage et innlegg om rennoveringsprosjektet vårt her på Liebråten gård. Utrolig artig synes vi, og her er en link til innlegget de har laget på sin blogg. http://blogg.bergeneholm.no/2012/09/nydelig-gard-pa-landet/
Morsomt å se bildene igjen, man kikker alt for sjelden tilbake i tid, det er jo så veldig veldig gøy.




 
 
 


Ellers flyr dagene og ukene som en vind, og nå er snart dagen kommet da jeg skal begynne på skole igjen. Veldig spent på det, men gleder meg masse. Fortsetter ved siden av på Nyfødt intensiv, Drammen, siden utdanningen er deltid. Så nå får vi se om livet som kosmetisk sykepleier er noe for meg... Liker ikke helt vibbene man får av tittelen, men håper og virkelig tror at den innebærer mye spennende og nytt som slett ikke bare handler om botox og restylane :-) Får mange litt negative kommentarer, men du verden så mange som allikevel vil være prøvekaniner!! He he he...

Her er bilder av den berømte Skappel-genseren, lånt bilde fra Maria Skappel sin blogg der genseren har blitt så populær at de har laget egne DIY-kitt som man kan bestille. Jeg er virkelig VIRKELIG ingen strikkedame, men denne genseren er barnemat selv for meg. Eneste man må kunne er rett og vrang :-) Også blir den fantastisk fin og varm og det beste av alt; selvlagd!!! Så jeg har fått fullstendig strikkedilla, benytter hver eneste mulighet; når barna sitter i badekaret, når de spiser kveldsmat, når de ser barne-TV, når vi kjører noen sted lenger enn ti minutter setter jeg meg velvillig ved siden av og strikker ivei som den gamle tanta :-)
 
Nå skal jeg faktisk tenne opp i ovnen, koke en kopp rabarbra-te som også har blitt en høst-favoritt, og STRRRRRRRIKKEEEEEEEEE ;-D
 
Ha en fortreffelig uke!
 
Klem Linnesen på landet



5 kommentarer:

A-H sa...

Så koselig bilde av dere der dere ordner blandt høner og grønnsaker:)

Strikkedilla jeg og ;)

Klem

Anonym sa...

Hei !

Jeg har lenge vært på utkikk etter en ytterdør som passer mitt gamle sveiserhus.
jeg falt pladask for din doble, spesialbestilte ytterdør. Akuratt en slik, med den blåfargen ,er hva jeg ønsker meg!
Kan jeg spør deg om hvor du bestilte den,mål og prisen du måtte gi?

Mvh. Janne

Linnesen sa...

Hei Janne
Døren er fult og helt tegnet av meg. Jeg har tatt utgangspunkt i gamle dører jeg har sett på gamle hus rundt forbi og på nettet, og synes deres format er så utrolig mye penere enn de forgapte døbbeltdørene som du kjøper fra Diplomat etc. De er som låvedører, og slett ikke i den nette stil som sveitsertiden hadde både på møbler og hus. Jeg tegnet en bred midtspalte på midten som er "jusket" til slik at hele den følger gangdøra. Dermed blir gangdøren bredere enn den som normalt står igjen når vi åpner døra. Totalt er døra 120 bred, og gangdøra er 65 cm. Høyden er 210 og målene er inkludert karm. Døra er (selvsagt ;-D) i heltre og fargekoden har jeg også bestemt selv. Glassene er håndblås med kattefotmønster på noen av feltene. Mitt tips er dersom du bruker håndblåst glass blir det et utrolig sjarmerende spill i glasset når det er mørkt ute og utelyset skinner igjennom. Og da er det veldig dumt å dekke dette nydelig glasset med dekor. Så vi valgte dekor på de små partiene. Og som med alt annet, gjelder det å ikke "over-do it" så selv om kattefotmønster er nydelig sjarmerende bør det ikke brukes i for stor grad. Men det er nå bare mitt synspunkt :-)De som lagde døra for oss heter Løvdal Trevare AS som er en gammel familibedrift i Songe ned i mellom på sørlandet. Regningen vi fikk var håndsskrevet, og det er SKIKKELIG SKIKKELIG håndverkere!! De er det langt mellom dessverre i vår tid. Og prisen har jeg fortrengt , he he, neida. Jeg husker ikke helt hva den kostet, vi bestilte en annen ytterdør også, men jeg husker iallefall at vi var veldig positivt overrasket over at den ikke kostet mer. Hmmm... Ta kontakt med de, så kan de sikkert anslå en pris. Jeg sendte først en skisse, så gikk jeg mer detaljert til verks og leverte mål på sprosser, rammer, sukkerbitlist etc, og de var utrolig behjelpelige til å få til akkurat en slik dør vi ønsket oss. Vinduene er kittet med hvit kitt, noe som bare passer utrolig fint til døra. Klinken har vi kjøpt selv, men husk å be om dråpehengsler, så får de de nydelige kraftige hengslene i messing.

Masse lykke til med å finne/lage drømmedøra!!

Linnesen

Anonym sa...

Tusen takk for detaljert og hjelpsomt svar !
Det står dessverre en diplomatdør i mitt hus nå.... Og derfor ønsker jeg å bytte den. Jeg hadde håpet på å finne den gamle doble gjemt på låven-( som alt annet..! ) men svigerfar trodde den hadde havnet på bålet da han var liten:( Det var ikke noen utpregede detaljer på denne annet enn at den hadde overvindu ( som jeg forøvrig har funnet) Bilde av døren finnes det, så strengt tatt burde jeg kanskje velge noe som passer huset generelt.
Vanskelig valg, men tett må den være. Gamle hus er jaggu kalde nok som dem er :)
Ha en fin fin dag !
Mvh Janne

Marthe sa...

nydelig hus:)

Populære innlegg