lørdag 30. juli 2011

Grønnsakshagen vår, og noen flere fasadebilder :-)

Endelig en dag med sommervarme, og jeg har fått rasket over grønnsakshagen. Skal ikke mange dagene til med forsømmelse før skvallerkålen tyter, til hønenes glede. Kalles vel også hønsegress, og det skjønner jeg når jeg ser hvordan de kaster seg over elendigheta. I forkant av første bildet ser dere maisen som ser ut til å bli fin i år. I fjor var det altfor mye nedbør og for lite sol til at det ble fine kolber, i år ser det ut til å bli noe bedre. Grønnsakskassene har mannen laget, de er veldig praktiske og gjør at det er lettere å holde områdene renslige.








I år har vi; plukksalat, mais, tomater, gulrøtter, rødløk, purre, diverse krydderurter og masse masse jordbær og månedsbær. De sistnevnte er blitt en skikkelig favoritt. De vokser og gror som bare det, og bærer søte bær, litt større enn markjordbær, helt fra midten av juni til godt uti september. I år har jeg satt enda flere avleggere av jordbær, da jordbær og bringebær som kan plukkes og spises med en gang er det som får størst omsetning for tida.

















































Så har Christian montert utsmykkingen på hybelinngangen også, og fasaden er ferdig!!! HURRA!!! Utrolig deilig å se, og vi synes det ble kjempekoselig. Bildet er tatt fra låvebrua der en eikekvist ble fin i bøye frem, så litt av gårdsplassens gråfarge ble borte. Neste år er det prosjekt uteområdet, og vi er veldig i tenkeboksen på hvordan det skal bli hos oss. Jeg vil gjerne ha litt mer grønt og mindre grått foran huset!!

Ingen kommentarer:

Populære innlegg