onsdag 3. august 2011

HURRA - bloggen min er en NIB-blogg!!!

Dette må feires ;-D For et par dager siden fikk jeg mail fra norske interiørblogger om at bloggen var godkjent, og det synes jeg var veldig artig. Den er selvfølgelig i kategorien Landliv, og dette syns jeg var stas. Fikk tips om å ha større bilder, så det skal jeg prøve på dette innlegget. Jeg er såpass grønn som blogger at det er veldig mye jeg ikke kan ennå, jeg skjønner for eksempel ikke hvordan dere proffe får til å lage sånne bilder der mange bilder er satt sammen... Hvis noen har ork må dere gjerne skrive en liten oppskrift, eller gi tips på hvor jeg kan finne oppskrift på smarte blogg-tips. Sliter også med å få skrevet kommentarer.






Uansett; jeg feiret godkjenningen/medlemsskapet i NIB med å sy noen puter :-D









Denne puta har en heklet blonde over og under strykemerket som understreker den yndige englen. Dette strykemerket ble bra, men ett annet merke ble veldig hvitt. Prøvde å stryke lenger siden det kanskje ikke hadde smeltet limet skikkelig. Men da ble det enda verre... Noen som har noen erfaringer på det?




Denne puta er søtere enn man får inntrykk av her, for den har en heklet blondekant på hver side på leggene (hva kaller man egentlig de kantene på puter?!?!) Tenkte kanskje jeg skulle skrive på noe på puta, men så synes jeg den ble så søt som den var, også kan man jo ikke ha pynt på absolutt alle.




Selv om putene er satt i sofaen her, så er de fleste i kjøkkensenga. Men måtte sette de sånn for å vise de ;-) Denne har jeg skrevet LYKKE med testilmaling og sjablong. Puta har knyting i siden, og er veldig enkel og fin synes jeg. Litt fint uten strykemerker og blonder også.





Dette strykemerket festet jeg på hvit lin for å få frem de lyserosa tonene i kjolen til jenta. Sydde deretter stoffet til rosa lin, og en blonde utenpå så man skimter det rosa gjennom den. Puta har heklebånd som knyting i nedkant. Denne ble yndig, da :-)




Men dette ble favoritten!!! Den synes jeg ble kjempeskjønn med tekstilmaling som jeg blandet til lysegrå og HYSj som passet til motivet på strykemerket. Brukte forøvrig en evighet på å få leggene jevne på sidene, sikkert en lurere måte å gjøre det på... Bør de syes først før man fester de til puta? Ny erfaring for hver pute :-) Morsomt!!

2 kommentarer:

Helle sa...

Gratulerer Linn! For et fantastisk flott hus dere har renovert. Nydelig :) Nok en favoritt å lese hver dag :) Helle

Maliva`s verden sa...

Hei så koselig blogg du har....og velkommen til Nib, håper du vil trives;o) Klem fra Maliva

Populære innlegg