torsdag 6. oktober 2011

Peder sitt rom ENDELIG ferdig :-D

Endelig har vi fått ut fingeren på å få ferdigstilt endel rom i huset, og nå er det kun kjelleren med vaskerom, bod, treningsrom og lekerom for ungene som står for tur. Peder sitt rom ble kjempekoselig og siden han er så usedvanlig dyktig på å rote fant vi ut at vi skulle lage hyller høyt oppe på veggen med leker for så å ta ned én av boksene av gangen. Vi malte hobby-plater og kjøpte treknekter på bauhaus. Jeg hadde de grønne kassene fra før og brukte nå sjablonger og hobbymaling til å male på innhold i hver av kassene. Flyttet senga og skapet og synes dette ble en koselig løsning. Var innom Ikea og jammen hadde de fått ny kurvstol i samme type kurv som alle mine kurver, deriblant Peder sin lekekiste. Så da måtte den bli med hjem.

Her er noen bilder av rommet:




I dag har prosjekt Sakkosekk til Peder stått på tapetet, og jammen ble den diger!! Til tross for at jeg trakk fra nesten 1/3 av oppskriften!! Gleder meg til å se han angripe den i morgen, og er veldig forberedt på dyp sjalusi fra storesøsteren. Spørs om ikke hun også må få en lik, men med rosa babykord istedenfor aqua. Har brukt tekstilmaling og store sjablong-bokstaver fra Chic Antique, og mekket et hjerte selv.




Nå venter køya :-D

Linn

4 kommentarer:

Åshild i bestemors hage sa...

Du har et innertrekk? Hva fyller du med?

Heldig gutt som har så stort soverom.

deasogmia sa...

kjempe koselig soverom! jeg har også sydd en STOR sakkosekk, og ungene elsker den. blir kjempe masse brukt!

Frøken Kringle sa...

Nydelig barnerom!Og liker enda bedre at det er leker og barn på bildene dine, og ikke bare "utstillingsrom".

Ha en fortsatt fin helg!

Hilsen Kathrine

Linnesen sa...

Så artig det er å titte innom bloggen og der er mange koselige kommentarer!! Joda, jeg har trekk innenfor, bare sydd av bomullslerrett til 30 kroner meteren. Fylt med vanlig sakkosekk-kuler - alt kjøpt på stoff og stil. Brukte tre sekker (300 liter) kuler og en sekk koster
169,-. Sekken er en god meter i diameter. Under er det to glidelåser syddd på midten mot hverandre, så kan jeg få vasket, for flekkene kom etter første prøvesitting :-D

Ha en fiiiin uke, nå skal jeg prøve å lage fårikål :-D

Populære innlegg