mandag 5. desember 2011

Fangst fra Køben :-D

Nå har jeg hatt et altfor langt avbrekk på bloggen min, og jeg skal ikke kjede dere med å gå i detalj på alle basiluskene og andre utfordringer vi har hatt å baske med i det siste, men nå er jeg sikker på at det kommer bedre tider :-D
Endelig har jeg hatt tid og energi til å innta syrommet på glassverandaen igjen, og det er bare så supergøy at jeg har dere der ute som liker det jeg lager og bestiller. TUUUUUSEN takk for det, og jeg synes virkelig det er så gøy!!

Endelig har ett av skuuupene fra København turen med Kristin og Mari kommet på plass, og nå håper jeg dere dåner likt som jeg gjorde da denne kom til syne i antikk-butikken. En herlig liten dame hadde en liten liten antikk-butikk FULL av nydelige saker. Denne var ikke antikk, men var kjøpt med fra Frankrike, og joda, den ble basket med sammen med en annen i samme sort som håndbaggasje på flyet ;-D Hi hi hi, tror ikke jeg var altfor populær blant de andre medpassasjerene der jeg konstant negget på de som prøvde å putte noe oppi "hattehylla" MI :-D Jeg hadde nemlig ikke bare to skjønnheter av noen sink-kranser store som et vondt år, men jeg hadde også ti tusen julekuler så skjøre som fy som jeg voktet med livet som innsats. Hi hi... Men alt kom helt hjem, også den ekstra kofferten vi måtte kjøpe for å få med oss alt :-D Det var århundrets shoppetur, og jeg følte meg som et nevrotisk lite ekorn da jeg kom hjem og skulle inn på nettbank første gangen etter turen... Knis...

Her kommer iallefall vidunderet, så håper jeg dere kjenner et snev av lykke og pulsstigning slik jeg gjør hver gang jeg går forbi denne kransen min:-)



 Var den ikke fantastisk?!? Den skal få henge der hver eneste vinter så lenge det er liv i meg iallefall ;-D

På lørdag var Jenny og jeg i barnebursdag, og på vei dit kjørte vi forbi en grøftekant full av nydelige søte små "juletrær". Jeg har lenge hatt planer om å ha et lite juletre i sinkbaljen min utenfor døra, og fant noen fine på Mestergrønn. Men de var temmelige stive i prisen, så da jeg så dette søte lille furutreet stå i veikanten (langs E-18 vel å merke) handlet kroppen i ren refleks. Nødblinken ble satt på, og jeg krabbet over til passasjersiden og ut i veikanten. Siden det var et lite stykke opp til den måtte jeg klatre litt, og da jeg omsider får busken løs og stapper den inn i bilen hører jeg fra baksetet: Hvorfor skal vi ha med oss den kvisten der, mamma?!? He he he, sånn er det å ha en interiørgal mamma. Håper hun sletter synet av meg i bursdagskjole og støvletter som river og sliter i et lite furutre langs E-18 ;-D Jeg svarte at mamma vil bare pynte inngangen vår litt, vettu. Og det syns hun ikke var rart i det hele tatt.
I går var adventskalenderen til ungene et aktivitetskort med "Skogtur - ut å samle mose og kongler til juledekorasjoner" Og ungene ble kjempeglade. Vi stekte sveler og dro avgårde, og hjem kom vi med tre poser mose og en pose kongler. Koselig, og nå begynner julefølelsen å komme. Mangler bare hvitfargen ute også nå så...

Ha en fin førjulstid alle sammen :-)

Linnesen

6 kommentarer:

Hilde sa...

Kjempe nydelig krans :)

Jeg tror jammen meg jeg skal skjele ideen din om et minijuletre. Har en blomsterpotte som ser veldig tom ut ved inngangsdøra mi. Se om jeg finner ett passende tre i skogen neste gang jeg er i stallen ;)

Marits Hverdagsgleder sa...

Oj, for et scoop du har gjort! Den kransen var bare utrolig flott!

Ta gjerne en tur innom bloggen min også. Jeg bor på gård på Hadeland.

Åshild i bestemors hage sa...

Når jeg ser bilder av pynt på trappa så skulle jeg ønske at vi også hadde overbygd inngangsparti. Men det har vi ikke, så lenge det blåser så voldsomt er all pynt reddet i sikkerhet inn i vindfanget.

Enig - nydelig krans.

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Fantastisk krans du har fått tak i... Den var virkelig nydelig.

Ha en kjempe fin uke
klem

Frøken Andersen sa...

Kransen var LEKKER!!!
Og veldig lurt med det lille juletreet i sinkbaljen... Men si meg..hvordan har du fått den til å stå så rett oppi? Jeg har nemlig en sinkbalje utenfor trappen selv og dette var jammen meg lurt ;)

Linnesen sa...

Hei Frøken Andersen
Jeg rev jo juletreet opp med jord og røtter og det som ville henge med... hi hi... så da var det enklere å få det til å stå. Også stjal jeg litt sand fra sandkassa til ungene... dekket over med mose :-)

Linnesen

Populære innlegg