lørdag 10. desember 2011

Juleforberedelser

Etter at interiørdesigner Aina fra Boligpluss var her, ble jeg inspirert til å lage litt juledekorasjoner med mye granbar, mose, kongler, kanelbark, nelik-spiker etc. Det gjør mye for å få til den nostalgiske julefølelsen, og jeg synes den passer fint her på gården.
Så her kommer noen bilder av mine første juledekorasjoner, hmmm... tror vel jeg har stort forbedringspotensiale, og alle forslag til videreutvikling tas imot med takk ;-D

 Var ikke disse soppene super-søte?! Også et funn fra København, og noe av det jeg våket over som en hauk på flyet hjem! Hi hi! Synes de er HELT skjønne, og liker at fargen ikke er knallrød, selv om det var definitivt mest av de røde utgavene, så fant jeg omsider disse.

Litt dårlig bilde, men et forsøk på å vise hvordan jeg har lagt litt granbar på toppen av skapet... Litt usikker hvor bra jeg synes det ble, men kan jo ikke bare vise perfeksjonisme heller?! Disse kvistene er faktisk fake gran fra ikea... Blir vel bannlyst i blogglandia jeg nå ;-D Men blås, på langt hold ser de faktisk veldig bra ut ;-D

Ikea sine små juletrær til 59,- var jammen litt tettere enn det jeg klarte å klore lør fra veikanten sist lørdag :-) Så det fikk inneplassen, men pjuskebusk må stå ute ;-D Synes egentlig litt skrinne og pjuskete vanlige grantrær er de mest sjarmerende juletrærne... Ja jeg er tradisjons-junkie :-D Men etter fjorårets erfaring der vi hadde vanlig norsk gran fikk jeg fullstendig noia av hvor vanvittig disse trærne slipper nålene... :-( Bare jeg fikk litt fort forbi så var gulvet grønt... Så i år blir det fjell-edelgran som visstnok er det treet som holder best på nålene. Så får jeg bare godta at det ser litt for perfekt ut :-) Di nusselige små julekulene på denne lille saken er fra København-tur med Mari og Kristin!










Appelsiner med nellik-spiker ikke bare ser koselig ut, men det er jo billig julepynt og lukter deilig!
Både granbar og kongler og mose fant vi på skogturen vår sist søndag og kostet jo ikke annet enn en koselig skogtur med ungene :-) Litt sleipt kanskje at dagens aktivitet i barnas julekalender var "Skogtur - vi pakker med oss kakao og sveler og drar på mose og kongle-jakt" Knis, ungene synes det var strålende, og jeg fikk MASSE mose og kongler til å stæsje litt :-)
Her er familiens adventsstake, surret sammen granbar under med ståltråd og stakk inn litt kongler  her og der. Liten mosedott i midten som jeg ikke er helt fortrolig med... Hi hi... synes kanskje det er noe som mangler der... Kanskje en liten skål med dadler eller nøtter?!? Hmmm... må tenke...

Hvite svibler er en julehit for meg. Her tok jeg bare en trepakning som jeg kjøpte på Ikea og satte i en vanlig salatbolle. La fersk mose rundt og kanelbark litt hist og pist. Gamle sandkakeformer fra Brukthallen er søte telysestaker :-) Kanskje koselig ble det. Så nå mangler jeg bare juleroser, hvite amaryllis og å få opp mer julepynt... Og ikke minst; VASK VASK VASK... Men jeg gidder ikke skure meg helt energiløs, er liksom ikke verdt det. Gir en utfordring til alle pliktoppfyllende og jenter som er hardt angrepet av det skumle "flink-pike-syndromet" som er veldig aggresivt før jul... Legg vekk vaskekluten litt og gjør noe avslappende og hyggelig med de du er glad i eller rett og slett bare for deg selv ;-) Er ikke så flink til det selv, men jeg øver meg!!

Ha en koselig førjulstid alle sammen!

Linnesen

4 kommentarer:

Marits Hverdagsgleder sa...

Så flink du er :)
De soppene fra Køben var bare sååå lekre, at jeg skjønner godt du vernet godt om dem på flyet.

Takk for at du tok deg tid til å kommentere på bloggen min. "Oss gardkjerringer imellom" :)

Ha en strålende lørdagskveld!
God julklem fra Marit

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Koselig blogg du har!! Jeg har fulgt deg en stund. Begynte selv å blogge da jeg ble finalist i konkurransen i 2010:-) Dere bor på en skjønn plass!!! Koselig hjem og mange inspirerende detaljer.
Ha en fin dag!
Klem:-)

Moster sa...

Hei, så koselig julepynt!
Å, den som hadde vært en tur i Köben... Ble ikke tid i høst, og neste høst blir det vel ikke penger pga husbygging!
Et spørsmål, jeg kikket litt på gamle innlegg, og så badet deres - lekkert! Og nå lurer jeg på om ere er fornøyd med dusj-nisjen, dvs den nedfelte poselens- greien? Vi lurer på å få en sånn, nemlig!

Klem!

Linnesen sa...

Hei igjen og håper dere alle har hatt en superkoselig jul! Denne jula har inkludert en del jobbing for meg, og det gjør jo at man ikke får sittet med dataen i fanget overhodet, men nå kikket jeg innom og ser flere kommentarer, og det er SÅÅÅ koselig! Vi er superfornøyd med dusjnisjen. Det er VELDIG pent å se på samtidig som det er veldig renslig med ingen spor og kriker og kroker der man vanskelig får vasket. Bare glatte flater og dusjdøra fra Ducholux (VVS Marketing)er veldig nøytral og gjør ikke så mye ut av seg. Vi bestilte uten håndtak og satte på egen knott (bestilte med bare ett hull)

Populære innlegg