onsdag 28. desember 2011

O jul med din glede

Det har vært lenge mellom innleggene nå, skulle gjerne fått til både juleforberedelser, julevask, julegavehandling, jobbing og blogging for ikke snakke om førjulskos, men tiden strekker ikke til for meg heller. De fleste kjenner vel på det, og da er jo blogging noe som fort blir satt på vent. Men, nå i romjula når både julaften er pasé samt jobbing over, og da blir det tid til litt 100%Linn aktiviteter, som bloggingen er.
Får lyst til å vise dere noen bilder av flere av mine København-funn... Ja dere skjønner etterhvert nå hvorfor det måtte bli en ekstra koffert på returen :-) Hi hi

Siden Jenny sin smak på juletrepynt ikke er helt sammenfallende med min så fikk hun sitt eget juletre på rommet sitt :-D Vi hadde en uenighet om glitter-ranken og hun vant og fikk den mot at hun lovte at den skulle bli på hennes tre :-D De synes begge det var stor stas å pynte og da lysene ble tent måtte jeg gi kompliment til treet, og sa at hun hadde rett angående glitteret. Jammen ble det fint, sa jeg. Hun vokste flere meter og ble SÅÅÅ stolt. Hun belønnet meg med en lekediamant og spurte om jeg hadde lært noe til neste gang... Ha ha ha, utrolig morsomt!! Snakk om å få sin egen belæring i retur!! Der fikk jeg den, liksom.  
 Så kom turen til vårt tre. Det ble pyntet etter at ungene var i seng... Og jeg frydet meg like mye som de gjorde når de pyntet sitt tre :-D Minst!!
 Zink-fuglene på gardiene kjøpte jeg også i Køben... Selvsagt... he he... Kjøpte en til hver gardin i stua, og det ble så koselig. Hvit julestjerne i hvert vindu ble det også, hadde egentlig lyst på julerose, men det ble for dyrt synes jeg...

 Julestrømper til Jenny og peder fra Maileg, også fra... køben selvsagt :-)
 Lille julaften, og vi øver Peder på å se på TV for tida. Han begynner å interessere seg litt for Postmann pat, Noddy og selvsagt de fantastiske Teletubbies og Drømmehagen. Kvalitets-tv... Eller heller rettere sagt kvalitetstid bak avisa eller pc for mor og far...
 Årets pepperkakehus med ungenes lysslynge rundt.

Så en nærmere titt på julekulene. De første er fra Lisbeth Dahl. Elsker sånne kuler som går inn  på midten!! Lette etter flere sånne i Danmark i litt forskjellige farger, men fant ikke noen som traff helt.
 Derimot fant jeg disse supersøte soppene med klype. De var veldig fine, og jeg skjønner at jeg er svak for sopper for tiden. De er jo i mange varrianter og disse måtte bli med hjem til Liebråten.
 Har ønsket meg fugler med fjærhale i et par år, og har ikke funnet de rette før jeg gikk inn på http://www.landstil.no/ i høst. Der var disse. Og jeg kjøpte bare 6 siden prisen var ganske høy, men tror du ikke jeg fant helt like i København på Lisbeth Dahl butikken i Strøget og prisen var selvsagt betydelig hyggeligere! Hurra!!
 Disse muffins-kulene er nok ganske 2011. Hi hi... Men jeg kunne ikke dy meg for de... Ja, skjønner dere nå hvorfor jeg fikk angsanfall før jeg sjekket nettbanken etter hjemkomsten eller?! Hadde INGEN oversikt på hvor mye jeg hadde brukt ;-D
 Juletreet i sin fulle helhet. Ganske fint ble det, og bak ser dere fuglene på gardinene litt bedre.
 Ny julestjerne ble det også, gitt...


 Dette er de vakreste kulene jeg har sett i hele mitt liv, det er ikke juletrekuler, de er nemlig stooore. De er vel kanskje 15 cm høye, og tunge flotte fantastiske kuler. Fant de i en antikvitetsbutikk, og skulle egentlig gitt de bort i julegave... Men visste nok innerst inne fra det øyeblikket jeg så de at de nok måtte bli mine...



Så da har dere fått en liten titt på juletrærne og julepynten her på Liebråten. Skal ikke være så treg før neste innlegg kommer, må jo ha med noen bilder fra selveste julekvelden også av bunadskledde og forventningsfulle barn. Utrolig stas og så gøy å se gleden i øynene på de når de pakket opp. Peder fikk ikke mindre enn tre traktorer, og dagen var reddet for hans del. Men nå må jeg finne senga. I morgen er det akedag med venner og barn, det blir gøy til tross for at snøen er temmelig fraværende... Så vi får lete etter en snøflekk og gjøre annet gøy istedenfor!

Linnesen

1 kommentar:

Åshild i bestemors hage sa...

Hei, og takk for hyggelig kommentar.

Granbarrlengden på veggen ble kjøpt i 2009 i en butikk som forlengst er borte. Jeg har klipt av all merking. Det var kun denne som lå igjen midt i november det året, så det var tydelig at flere hadde likt den. Hadde de vært flere så hadde jeg nok kjøpt. De grenene jeg kjøpte i fjor på Karjolen på Buskerud Storsenter (se på bordet) er nok for harde til å binde sammen og legge rundt gelenderet. Dumt jeg ikke kunne hjelpe deg.

Populære innlegg