onsdag 4. januar 2012

ÉN liten dag igjen til vi er på TV... UÆÆÆÆHHH!!

Det er jo helt utrolig hvordagn tilfeldigheter og småting kan bli til DEN kjedereaksjonen der det ene tar det andre. Og litt sånn har vi hatt det høsten 2011. Som sikkert mange av dere har fått med dere var vi så heldig å bli plukket ut som en av 10 finalister i konkurransen til Boligpluss "Norges Vakreste Hjem", og da disse ble presentert på God Morgen, Norge fikk jeg plutselig en telefon fra TvNorge. De lager landets første Interiørprogram. Ja, det er jo egentlig sant at alt som er om hus og hjem er opp-pussing, snekkering, hager og spesielle steder og bo etc. Men ingen norske program har vel som jeg kan huske iallefall ha vært om interiør. TvNorge har derfor laget ti program, der de ønsket oss som ett av to hjem i episoden som heter "Tilbake til Røttene". Og den sendes i morgen på KanalFEM klokken 21.30!!! I KNOOOOW!!! Litt i overkant spennende for meg, dette her. Jeg blir jo helt nevrotisk, gruer for å høre min egen stemme på tv og kommer til å synes at alt jeg sier er teit... Vi visste ingen av spørsmålene på forhånd og måtta ta alt på hælen. Og lite visste vi om tv fra før, så jeg skjønte ikke hvor VANVITTIG mye filming som måtte til for å klippe ned til en sekvens på omlag et halvminutt... Siden de bare hadde ett kamera måtte det filmes om og om igjen fra forskjellige vinkler, og vi lærte begreper og knep som var skikkelig fiffi ;-D Morsomt å få være med på altså. Men dere som kikker i morgen kveld, den åpningssekvensen i hagen med ungene brukte de to timer (JA, det er sant!!) på å filme. Og etter en time ville Peder ha dubben sin, Jenny var kje og tørst og jeg var dødsvarm!!

Og ikke nok med det. He he he... Idag da jeg gikk inn på mailen min hadde jeg fått mail fra boligpluss der de har laget en nettsak angående konkurransen som var. Og det viste seg at vi var en av topp 5 hus som ble lest og kikket på!! Veldig gøy, særlig siden vi ikke var en av topp 5 fra juryen. Her er linken til den siden om dere vil kikke. Sikkert bare samme bildene som før, altså.
http://boligpluss.no/article/81151-topp-5-fra-norges-vakreste-hjem/gallery/501144

Eller syr jeg gardiner, trekk og puter til den store gullmedalje om dagen. Utrolig artig med så mange bestillinger. Så nå skal jeg opp igjen og gjøre ferdig to barnegardiner :-)

Ha en fin dag, folkens!!

Linnesen

7 kommentarer:

Åshild i bestemors hage sa...

Så hyggelig. dere har virkelig et hjem å være stolt av.

Jeg skal selvsagt se på!

Fjordheim sa...

Gleder meg til i morgen kveld. Har sett deg på presentasjonen, men visst ikke at dere var med i første program. Tror nok det blir kjempebra. Men det er alltid rart å høre og se seg selv "Live" på tv eller film.
Dere har virkelig fått et hus å være stolte av så dette blir flott å se.
Ha en god dag :)

Ann-Helen sa...

Så glad jeg ble nå! Jeg likte så godt repotasjen i boligpluss, ikke ante jeg at du hadde blogg også:)

Skal allefall se progremmet i morgen, blir sikkert kjempebra!! Gleder meg!

Klem fra A-H

Linnesen sa...

Så koselig med sånne kommentarer, jenter!! Superstas, og varmer veldig. Takk og god natt!

Linnesen

Høstmamma sa...

Hei!
Nå er programmet akkurat ferdig, og hatten av for dere:-)
Nydelig hjem dere har!
Tusen takk for masse fin inspirasjon.
Og så skjønne barn dere har:-))

Hilsen Høstmamma

Anonym sa...

Nydeleg hus og kjempefint innslag i Herlige hjem :)

Klem frå Nina

Linnesen sa...

Tusen takk skal dere ha!! Det varmet!! Vi var fornøyd selv også, og må innrømme at jeg fikk med meg betraktelig mer når reprisen kom :-)
Ha en fin-fin dag alle mann

Populære innlegg