lørdag 7. januar 2012

Reprise i kveld

For en opplevelse dette har vært - skikkelig ut av kroppen følelse når hallo-dama snakker om Linn og Christian og Halvor Bakke snakker om "Linn sitt kjøkken" :-D Kjempesnålt og det ble mye hysterisk fnising på torsdag kveld da Kanal FEM sendte "Herlige Hjem" med oss og en familie til. Det var kjempegøy og vi er veldig fornøyd med programmet. Er jo alltid rart å se hva veldig mange timer, ca.tjuefem timer med filming blir kuttet ned til 30 minutter tv, som også inneholder reklamepauser. MEN, det jeg tenkte å skrive hvis noen lurer er at det går i repeise i kveld på kanalFEM kl 19.55. Gikk på TVNorge i formiddag også.

De sendte jo noe klipp av gardinene jeg har laget på kontoret der jeg har trykket på Libråten. Da jeg lagde disse var det med utgangspunkt i et dokument vi hadde funnet om gården der det stod Libråten. I etterkant har flere gårdsbøker og dokumenter skrevet Liebråten. Så om noen søker på Libråten håper jeg allikevel de finner frem til bloggen min her :-D

Ha en fortsatt fin helg, så skal iallefall jeg se reprisen i kveld med lavere puls enn på torsdag :-D

Linnesen

18 kommentarer:

Lykkelinn sa...

Hei Linn, her sto programmet på opptak på Get-boksen, dette kunne jeg ikke gått glipp av! Nydelig hus, og du ser som alltid fantastisk fresh ut - skulle ikke tro det var over 13 år siden vi var russ! ;)

kjempemorsomt å se dere på skjermen, og dere gjorde en veldig bra innsats, synes jeg. Dette kan du være stolt av!

Klem fra enda en Linn! ;)

Cilen sa...

Hei, har aldri vært på bloggen din tidligere, men inn hit skal jeg flere ganger:) Sitter og ser på programmet på fem akkurat nå, og må bare si jeg synes dere har et fantastisk hjem:) Kjempefint!

Annekset sa...

Hei Linn og gratulerer med programmet, har tatt det opp og har sett det flere ganger nå. Syns du har et skjønt hjem! Liker stilen din veldig godt, og det badet ditt, wow, sånn ønsker jeg mitt bad også! Det skal pusses opp, vet du, så nå har jeg og dem som eier huset jeg bor i fått noe å tenke på..........

Hilsen Lene i Annekset

Casa Nyheimen sa...

Nå har jeg sett både programet og reprisen, og endelig funnet bloggen din!
Må si jeg falt helt for liftene, putene, gardinene og (ikke minst) kjøkkenmaskinskuleren! Røper du hvilke stoff som er brukt (finnes mange typer lin på stoff&stil)

Karen sa...

Superfint hus, delikat innredet. Dere har vært så flinke. Ikke så lett å finne bloggen din da jeg søkte Libråten, men via en del omveier så fikk jeg et tips om å søke Liebråten og da gikk det. Har lagt bloggen din til som favoritt. Gleder meg til flere innlegg.

Lena Marie sa...

Hei:)
Så fint dere har gjort det, misunner dere ikke jobben, men resultatet har blitt utrolig fint!
Var ikke lett å finne bloggen din, nesten som en tilfeldighet at jeg pluttselig fant den:)
Om bare noen mnd skal vi flytte til Lier, tror faktisk vi kan se ned til dere fra tomta vår hvor vi skal bygge:)

Spennende å lese om hele prosessen dere har gått gjennom og se de fine tingene du lager. Legger meg til som følger jeg;)

Lenas hjem sa...

Hei.
Kjempefint hus dere har, masse nydelige detaljer:-)

Klem Lena

Nina sa...

Heia. Såg programmet første gang. Så utrolig kjekt å se det vakre huset "levende". Å så vakker hage med masse flott utsikt.

Balke gård sa...

Hei, jeg fant deg på blogspot, hurra!! SÅ utrolgi flott hos dere, nikoste meg med programmet ikveld, og ble SÅ inspirert!! Kom på da jeg så inngangsdøra at dette huset stemte jeg jo på som årestvakreste også:) Så nydelig, og gleder meg til å følge deg, vi er i samme situasjon. Må spørre om en ting...I hallen hadde dere fliser eller gulvbelegg? Jeg har forelsket meg i historiske fliser, men på kontoret hadde det vært best med belegg...Kunne du ev sagt om det er belegg eller flis, ev hvor du har kjøpt det? Flott jobbet ihvertfall! Mvh Marianne som skal hente inn igjen en svarte, gamle gyngestolen jeg satte på stabburet:)

M sa...

Hei!
Jeg har sett programmet med huset deres to ganger - måtte få med meg reprisen også ;)
For et fantastisk nydelig flott hjem dere har!! Fant også bloggen din, og har lest meg gjennom begynnelsen og oppsummeringen din av hvordan oppussingen har vært. Imponerende at dere klarte å holde ut så mange år med oppussing! Her blir det krangel bare vi skal skru opp en hylle... ;)

Vi bor i et ganske nybygd hus, men drømmer vel egentlig om et gammelt hus med sjel begge to, selv om vi vet at det kommer til å bli med drømmen. Skulle likevel gjerne fått til litt av stilen din i huset vårt her, liker veldig godt tekstilvalgene dine bl.a. Mye jeg ikke visste da vi bygde, og som jeg gjerne skulle gjort annerledes om vi hadde bygd i dag. Men, får gjøre det beste ut av det vi har ;)

Lillamumi sa...

Hei Linn.
Må bare si at jeg ble totalt forelsket når jeg så innslaget fra gården deres.
Bor selv på en gård som min mann har tatt over. Er en oslo jente som har blitt gardskjærring på Toten. Gaarder gard heter det her hos oss. Både mannen min og jeg falt pladask for kjøkkenet deres, AKKURAT slik vi har lyst til å ha det her hos oss. Nå er det kjøkkenet og badet som tar opp planleggingen. Nå ble vi litt mer sikker på hvordan vi ville ha det. Syns dere har det utrolig fint hos dere og ville veldig gjerne få vite hvor du har kjøpt lingardinene dine. KNALLFINE.

Mvh
Gry

milla sa...

Hei Linn !!
For eit nydelig hus dokke har !!! Mange gode idear å sjå !! Vi har nybygget sveitserhus på garden der eg har vokse opp. Interiør er ubeskrivelig gøy , å skape sin egen stil er fantastisk .
Såg programmet på tv , virkelig flott !!!

La meg til som følger hos deg :)

Klem Milla

Frøken Andersen sa...

Så programmet på torsdagen...KNALLFINT dere har det!!
Kjenner at jeg har veeeldig lyst på en stoor gård nå;)
Fortsett med det dere driver med for det var jammen meg bra!
Fulgte bloggen din før jeg så det på tv og fortsetter med glede å følge deg =)
Klem Line

Linnesen sa...

Heisann alle sammen
Fy flate dere skulle bare vite hvordan det bobler av glede når jeg leser kommentarene deres!! Det er så utrolig koselig, og helt uvirkelig. Hadde aldri trodd når vi stod med nesa nedi blåleiren for 6 år siden at dette skulle komme. DET hadde vært motiverende, det!! Og så bra dere fant frem til bloggen min. Som jeg skrev tidligere lagde jeg gardinene "Libråten" når jeg hadde funnet et gårdsdokument med dette navnet, men i etterkant med mer studering av gårdsbøker etc kan det se ut til at det burde vært en e der, for Liebråten er nok mest riktig. Så da håper jeg flere finner veien hit.

Takk for komplimenter på gardiner og andre av sy-prosjektene mine. Kjøkkenmaskin-trekk, puter og gardiner syr jeg på bestilling, så dere som lurte på hvor de er kjøpt er det bare å klikke på november-innlegget mitt som heter "Dette syr jeg på bestilling" så kan dere ta en titt, og selvfølgelig gjerne sende avgårde en bestilling :-) Og ikke vær redd for å komme med egne ønsker, kan godt kombinere strykemerker med tekstilmaling etc på barneputene istedenfor krone og barnenavn slik jeg har lagt til mine to.
Angående hvilken lin jeg bruker fra stoff og stil så vet jeg sannerlig ikke helt hva den heter. Men det er bare den hvite linen jeg kjøper herfra. Den linfargede bruker jeg Ikea sin, samme med den gammelrosa, men den er de dessverre mye utsolgt for. Fikk høre at den var av produksjon, men nå står den plutselig oppført igjen så ikke vet jeg. Den hvite linen fra stoff og stil er den stiveste som koster 79 kroner per meter. Håper dette var til hjelp.

I gangen her har vi fliser. For 3 år siden fant jeg en side som heter www.marrakechdesign.se Dette er en interiørbutikk i Gøteborg som importerer sementfliser fra Marokko. De er brukt blant annet på united bakeries, dog i mye mer farger enn jeg har valgt. Det finnes mange både fargekombinasjoner og mønster, så her er det himmelsk å klikke rundt. Dersom dere skal ha de i gangen der gulvet lett blir skittent anbefaler jeg å gå for en litt mørkere varriant, sånn som f.eks voltaire høst 2 som er den vi har i gangen. For selv om vi impregnerer har de lett for å bli litt gråere på de lyse feltene på sølete årstider. Dette lar seg skrubbe vekk i stor grad, men det tar litt tid. Men dette er ikke noe stort problem altså.

Men takk igjen for koselige kommentarer, og at dere ble inspirert av programmet var helt fantastisk gledelig å høre!! Tusen takk, så håper jeg dere vil følge bloggen min fremover :-)

Klemmer fra Linnesen

Linnesen sa...

Hei igjen Lillamumi :-) Glemte å svare angående kjøkken. Morsomt at du bor på gård på Toten, der er min svigerfar fra :-) Uansett; kjøkkenet er fra Kvänum. Svensk kjøkken. Anbefaler sterkt den butikken som ligger på bygdø Allé, og snakk med Elisabeth som jobber der. Hun er kjempeflink!! Vi hadde eeeeegentlig ikke råd til det, og hun var så flink til å hjelpe oss å finne de rimeligste løsningene siden Kvänum ikke er særlig rimelig... Men, ved å droppe f.eks glass i dørene, diverse dyr innmat i mange fancy varrianter ble det mulig å få til.

Håper dette hjalp deg, Lillamumi :-D

Klem

Casa Nyheimen sa...

Var tomt for ikea-lin når jeg var på ikea leangen på tirsdag hvertfall..det kommer vel fler sjanser :)

Casa Nyheimen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Casa Nyheimen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

Populære innlegg