mandag 30. april 2012

... Gilde er død...

Den siste uken har det vært store forventninger til at Gilde skal komme til oss. Minigrisen vi kjøpte sist uke. Jeg har spylt og malt, slammet og stått i for at grisehuset skal vise seg fra sin best mulige side, og jammen ble resultatet slett ikke verst. Siden Gilde har vært en innegris tidligere tenkte jeg at hun var litt mer interiørbevisst enn andre artsfrender, så derfor ble det litt ekstra vekt på fargevalg etc, men må fredag etter innkjøp av badebalje, bånd og mineraltilskudd ringer telefonen... Jeg er på vei ut av barnehagen med ungene, fredag ettermiddag - den beste dagen i uka. Men det er stusselige nyheter fra Roger, minigris-pappaen i Stathelle... En GAL elghund har gått berserk og bykset gjennom både tregjerde og strømledninger, angrepet Gilde samt en liten dverg-geit som beitet og koste seg. Og det fikk fatale følger, bittskadene var så store at Gilde måtte avlives... TRIST!!! Så om noen vet om noen skjønne små kanadiske nurk som er til salgs så si ifra!!

(Ja jeg vet om Grettegrisen sine i Tønsberg, men nekter å handle fra den arrogante minigris-hertugen. he he... lang historie som jeg ikke orker å bruke energi på ;-D)

Så nå står grisehuset tomt, i overimorgen skulle turen gått nedover til Stathelle, så det var leie greier.

Forøvrig skal det snart bli innlegg fra kjelleren. Har lovet det for lenge siden, men dere vet... Ting tar tid... Nå er Christian ferdig med å skjære ut tegnehjørnet til ungene, så nå skal mor ned i kjelleren og male siste strøket på platen... som av alle ting er i MDF!!! Jo, det er helt sant! Mannen gikk med på det! Hadde aldri trodd, og i tillegg måtte han innrømme at det var ganske praktisk til å lage møbel med ;-D

Ha en strålende mandagskveld, godt folk! Så håper jeg det snart kommer nytt innlegg her med gode grise-nyheter :-)

Dette er ikke Gilde, men bildet er lånt fra nettsiden minigrissidene.no Akkurat en slik søtnos ønsker vi oss her på Liebråten!!

Linnesen på landet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så trist med Gilde :( Men jeg er helt enig i din avgjørelse om ikke å handle gris fra Grette, tror det er mye rart som kommer fra den kanten.. Min erfaring sier iallefall det..
Siden du vil ha gris ute, tør jeg foreslå at du får tak i to..? Jeg hadde min første gris alene og hun ble fryktelig ensom og avhengig av meg, men da vi anskaffet oss en til forandret hun seg helt og ble mye tryggere og harmonisk.. Bare en velmenende tanke fra en som nok er over gjennomsnittet grisegal ;) Lykke til

Jorunn sa...

Alt hva dere får til!! Så leit med minigrisen... :( Men da står i hvert fall alt klart til det plutselig dukker opp en gris som kan flytte inn hos dere! Tipper dere koser dere masse på Liebråten nå om dagen i dette nydelige været :)

Populære innlegg