søndag 28. oktober 2012

Endelig grønne egg :-)

Nå har endelig våre 4 isbar-høner skjønt at de er høner og at høner legger egg. Fantastisk morsomt med grønne egg i kurven, og ikke bare litt grønne, men skikkelig grønne!!
Dagen de la første egget var det en stresset stemning i hønsegården. Isbarene klagde og tråkket hvileløst omrking, og jeg trodde de var vær-syke. Men tydeligvis kjente de at noe var anderledes, og noen timer senere lå første grønne egget i rugekassa. Kjempegøy!! Små er de alltid i starten, for så å bli større og større. Men like store som Lohmann-eggene blir de nok ikke.




 
Ellers har veslejenta mi blitt stor og fikk på onsdag hull i ørene :-) Modig og stolt, og selvfølgelig fantastisk nydelig synes jo jeg ! Jentedag med hovedmål var å få hull i ørene ble gjennomført for den ene men ikke for den andre. Vi alle hadde trodd at Alma skulle bli den som turte og kanskje ikke Jenny siden motivasjonsnåla pekte i den retning, men motet brast for skjønne Almis, men som dere ser på bildet er hun like blid allikevel :-D Iallefall på dette tidspunktet, omlag en times tid etterpå. Ergelig var det, og noen bitre tårer ble felt, men neste gang tenker jeg hun står det helt ut! Jenny har forøvrig på seg Skappel-genser nr 2 som jeg lagde da hun ønsket seg en i rosa, og jeg hadde dette garnet allerede. Skikkelig fin snuppe, og med brune uggs til, er hun helt superfin!!
 
Ha en fin-fin uke!
 
Linnesen

1 kommentar:

Lena sa...

For en koselig blogg du har! Du lever jo drømmelivet jo! Landlige omgivelser med alle slags dyr og skapninger. Herlig skrevet, masse flotte bilder! Keep up the good work :)

Populære innlegg