mandag 5. november 2012

Forsmak på jul...

I flere uker har Jenny gledet seg så inderlig til jul, hun har stått på boden og kikket oppi eskene med julepynt og bedt på sine knær om vi ikke kan ta opp julepynten. Men jeg har holdt tilbake så det skal bli destod bedre når 1.desember kommer.
Men i går kom Jenny opp med en god idè, synes hun iallefall selv :-) Vi tar en tjuv-start på jula og baker pepperkaker! Så setter vi på julemusikk, og brenner julelys. Også kan vi late som det er adventstid bare den ene kvelden?!?! Klarte jo ikke si nei til det søte bedende fjeset, selv om hennes idè inkluderte både gløgg, julenisse og julegaver, så sa jeg ja til en noe moderert utgave... Så idag ilte jeg inn til Ikea etter barnehage-levering. Presterte å gå på en smell med el-bilen som har fått vinterdekk og det sammen med kaldere temperaturer gjør at en full-ladet tank ikke holder så lenge som på sommertemperatur og med sommerdekk. Hadde lagt laderen hjemme, og skulle videre på rygg-behandling etterpå, og takket være snille svigerfar, ordnet det seg ;-D Uansett, koselig ble det, og ungene var kjempeflinke til å bake, og Peder gjorde en stooor innsats, han produserte pepperkaker all mass, dog særs originale i fassongen ;-D Men smaken var jo like god, og koselig var det!


 
Tror jeg har møtt min overmann i Jenny når det gjelder dyrking av jula og juletradisjoner!! Hun er en større tradisjons-junkie enn meg i en alder av 5 år!! Ikke verst ;-D

Peder kan ikke julesanger ennå, så han bakte pepperkaker og jodlet ivei på Sabeltann-sangen... Er det så farlig da?!

 Dere har vel hørt om sinna-snekkern, men har dere noen gang møtt sinna-bakern?! Han bor her på Liebråten Gård ;-D

Tror den store julefølelsen til Jenny kom sammen med det første snøfallet. Snakk om fornøyde unger som bare MÅÅÅÅTTE prøvekjøre med akebrettet før barnehagen. Ungene hvinte og kattungen synes det var minst like gøy med snø! Hun hoppet og spratt så hun virket helt støl dagen etter.
Hønene hadde glemt hva snø var - var jo tross alt et helt år siden sist! Sier jo litt om hukommelsen til ei høne. De kikket og kikket, klukket og vred hodene i alle retninger. Så fra hverandre og på meg, og noen var virkelig modige og tok seg turen ut.
Minigris Georg snudde i døra og gikk inn igjen i bingen, men Wilma tok seg en gledesfylt joggetur i snøen før hun ble kald på de tynne bena sine og gryntet inn igjen i bingen. Georg skulle jo bli bergenser, men sånn skulle det visst ikke bli allikevel. Har ikke annonsert han igjen, men må vel det... Han er så sjarmerende at deler av meg absolutt ikke vil og tenker naive tanker at det kanskje ordner seg mellom Georg og Wilma... Ja, jeg vet det er ønsketenkning...

 Årets første snøball, så utrolig gøy!!
 Peder som i fjor ble redd når brettet beveget seg nedover var i år blitt ett år modigere! Han hviiiinte av fryd :-)

Ellers koser jeg meg veldig med å være student ved siden av jobben. Går som tidligere nevnt på Hudpleie for sykepleiere, og har meldt meg på trinn 2 utdanningen også som går på de medisinske behandlingene med laser, injeksjoner og annet spennende saker. Kan sikkert for mange virke hjernedødt og meningsløst, men jeg synes det er spennende og en bransje i stor vekst som trenger å bli løftet opp på et nivå med mer fagkunnskap og autorisert helsepersonell, for dessverre er det i dag mange useriøse aktører på markedet. Jenny ville så gjerne prøve å få en hudbehandling med massasje og det hele, så i går kveld tok vi en lett-varriant, og hun var så søt der hun lå med håndkle-turban den lille kroppen på den fine benken min kjære har laget til meg.


Denne kunden klarte ikke helt å slappe av og nyte behandlingen med en gang, men det kom seg etter hvert :-)

Men, nok for denne gang. Ha en strålende uke!! Nå er det 2 uker og 1 dag til vi drar til sydligere strøk :-D Og da vi kommer hjem er det bare 3 dager så er julekalenderen på veggen!!JIPPIIIII!!

Linnesen

1 kommentar:

Arielle sa...

For noen herlige skjønne barn du har har.
Fant bloggen din dag jeg søkte på trekk til kjøkkenmaskin.
Syr du forsatt sånne på bestilling.
For da kunne jeg tenke meg og kjøpe sånne av deg. :)

Populære innlegg